Declaratiile lui Radu Lecca

Presedintele - Care au fost legaturile dumneavoastra cu germanii,si din ce an ?

Radu Lecca - Din anii 1934 si 1935,cand am fost corespondent al ziarului "Völkischer Beobachter"la Bucuresti.

Dönitz Ce misiune ati avut de la germani ?

Radu Lecca - Intre anii 1934-1935,nu am avut alta misiune decat de a scrie articloe de ordin economic,lucru care se poate dovedi.

Presedintele - Ce alta misiune ati mai primit din partea Legatiei Germane ?

Radu Lecca - Nu am avut nici o legatura cu Legatia Germana,decat cu directorul ziarului "Völkischer Beobachter" de la Berlin.

Presedintele - In ce imprejurarai v-a fost incredintata misiunea germana pentru problema evreiasca din Romania ?

Radu Lecca - Eram director de cabinet la presedentie,dupa ce fusesem subdirector general al siguranta,si ma simteam jignit ca fusesem dat afara de la siguranta,fara un motiv plauzibil.Domnul Mihai Antonescu imi promitea mereu ca voi fi din nou numit cat de curand iara-si director general la siguranta.Totusi,timpul trecea.Intr-o zi domnul Rintgren mi-a comunicat ca la Bucuresti este un expert pe langa guvernul roman,care se ocupa de problemele evreisti.Acest expert se numea Richther si dumnealui era foarte multumit de starea de lucruri privind problema evreiasca,asa cum a gasito la Bucuresti,si ar fi dorit ca eu sa fiu colaborator cu domnul Richter pentru coordonarea problemelor evreiesti.Domnul Rintgen,dupa cum stie si domnul Mihai Antonescu,avea o sotie semi evreica,chiar si doctorul sau personal era evreu,Scheffer.De aceea era foarte interesat ca sotia lui sa incapa pe mana unui coordonator roman,care sa-i fie prieten,pentru ca isi facea probleme multe,el personal,cu Gestapoul,care-l urmarea tocmai din cauza ca sotia lui era semi evreica si medicul sau evreu.A vorbit ocazional despre acest lucru cu domnul Mihai Antonescu,cu care erau in relatii destul de bune,intrebaindu-l pe acesta daca ar fi multumit ca eu sa fiu coordonatorul acestei probleme,din partea guvernului Romaniei.Domnul Ovidiu Vladescu m-a chemat si mi-a comunicat ca domnul Mihai Antonescu a acceptat propunerea de numire a mea in functia de coordonator in problema evreiasca,insa numai cu titlu de studiu.In realitate am fost numit printr-o decizie din noiembrie sau decembrie 1941,pentru studierea regulamentului regimului evreilor in Romania si in aceasta calitate am activat.

Presedintele - Ce v-a determinat sa stabiliti numaraul populatiei de evrei la 300.000 de oameni ?

Radu Lecca - Oficial afost stabilit numarul de 400.000,atat in Consiliul International,cat si Consiliul de Ministri,si cand am incercat sa o reduc la 300.000,fara sa reusesc,domnul Maresal mi-a spus sa nu stau cu dumnealui la targuiala.

Presedintele - Ce va determinat sa recomandati trimiterea in Transnistria a acelora care nu-si platisera contributia ?

Radu Lecca - Nu a plecat nimeni trimis de mine in Transnistria.

Presedintele - Ati intocmit vreo lista de ostatici evrei ?

Radu Lecca - Domnul general Palageanu mi-a cerut sa-i dau o lista cu toti ostatici,din ordinul guvernului.Centrala a combinat o lista,care a fost dusa domnului general Palageanu.Acesta insa a spus ca acesti oameni nu sant adevarati reprezentanti ai evreilor si a numit pe altii.

Presedintele - Recunoaste-ti sumele de bani pe care le-ati primit,pentru a face favoruri la carnete ?

Radu Lecca - Este o minciuna totala.Aveam un informator care facea un control asupra averii speculantului.

Presedintele - Recunoasteti ca dumneavoastra impuneati sume mari de bani care,dupa aceea,erau reduse ?

Radu Lecca - Nu,era cu totul altceva.Evreii au crezut ca nu ma voi mai intoarce si atunci au declarat numai minciuni.Adevarul este ca centrala a avut posibilitatea sa reduca orice taxa la orice suma.

Presedintele - Recunoaste-ti ca era dubla contabilitatea la centrala ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria